DirectX 12 ساخت بازی ها را ساده تر و روانتر خواهد کرد، این موضوع را Anders Holmquist، یکی از اعضای Ubisoft Massive، طی مصاحبه ای بیان کرده است. Ubisoft Massive در حال حاضر بر روی عنوان نسل هشتمی Tom Clancy’s The Division در حال کار هست. از آن جایی که Ubisoft Massive در اصل و ریشه خود به بازی های PC می پردازند، در مورد DirectX 12 و این که آیا تغییر بزرگی در ساخت بازی ها برای Xbox One و PC ایجاد خواهد کرد یا خیر، نظر خود را بیان کرده اند.
DirectX 12 ساخت بازی برای PC و Xbox One را به یکدیگر نزدیک تر خواهد کرد که این امر باعث ساده تر شدن و روانتر شدن ساخت بازی ها شده و موجب می شود بتوانیم تمرکز بیشتری بر روی قابلیت ها و ویژگی ها داشته باشیم. علاوه بر این، DirectX 12 به ما این امکان را می دهد تا با The Metal، سخت افزار واقعی، نزدیک تر کار کنیم که باعث می شود بتوانیم عملکرد و کیفیت بصری را بالاتر ببریم.
بازی Tom Clancy’s The Division در سال 2015 برای پلتفرم های PlayStation 4، Xbox One و PC عرضه خواهد شد.